NV 15 / 3 / 1 (doc. PhDr. Ing. Lýdia Lešková, PhD.)
P. č. |
Meno a priezvisko |
Názov |
Krátky popis projektu |
1. |
Beáta Rybárová |
Nepotrebujeme ostré lakte |
Cieľ:umožniť deťom zažiť ocenenie a uznanie vďaka pozitívnym výkonom, kooperovať s členmi tímu na dosiahnutí výsledkov. Aktivity: Dobrá pošta; tímové športové aktivity; doplňovanie viet pri postave; vedomostná súťaž ... |
2. |
Gabriela Kuchárová |
Cesta do praveku |
Cieľovou skupinou sú deti zo znevýhodneného sociálneho prostredia, vekovo od nástupu až do ukončenia povinnej školskej dochádzky. Cieľ: ponúknutie možností zmysluplného využitia voľného času . Aktivity: prehliadka ZOO, návšteva Dinoparku, návšteva 3D kina; Pridaj sa aj ty; Za prácu – pláca; ... |
3. |
Marta Chabadová |
Po stopách malého princa |
Cieľovou skupinou sú deti a mládež od 6 do 18 rokov, pochádzajúcich z málopodnetného sociálneho prostredia resp. rodín hmotnej núdzi ohrozených sociálnym vylúčením zo Spišského Podhradia a okolia. Cieľ: Posilniť pozitívne sebahodnotenie a sebavnímanie detí z málopodnetného rodinného prostredia. Aktivity: návšteva Spišského hradu; turistická vychádzka; návšteva AGROFARMY - Ranč Hodkovce; zábavno-športové popoludnie. |
4. |
Renáta Dunová |
Team Building s rodinou |
Cieľovou skupinou sú deti a mládež od 6 do 18 rokov zo Zariadenia núdzového bývania – Centrum pre obnovu rodiny Dorka, n. o. v Košiciach. Cieľ:posilniť stabilitu so sociálne odkázanými rodinami prostredníctvom upevnenia vzťahov medzi rodičmi a deťmi, naučiť rodiny efektívne tráviť voľný čas, s posilnením kooperácie nielen v rodine ale aj medzi deťmi navzájom a taktiež poukázať na možnosti využitia zdravej súťaživosti. Aktivity:Športové hry (súťaživosť, komunikácia, zvládnuť situáciu prehry a výhry, spolupráca); Varenie gulášu za spolupráce dobrovoľníkov a účastníkov projektu (spolupráca a akceptácia, altruistické správanie); kresba celej rodiny (autoportrét súdržnosti). |
5. |
Anton A. Podhájecký |
Jeden za všetkých, všetci za jedného |
Cieľovou skupinou sú mladí dospelí ľudia vo veku od 18 do 27 rokov, ktorým bolo ukončené poskytovanie ústavnej sociálnej starostlivosti a ich ďalšie kroky viedli do domova na polceste v DORKA, n. o. Cieľ:posilniť mladých ľudí v osobnom rozvoji a raste prostredníctvom vzájomnej spolupráce a aktívneho využívania ich voľného času. Aktivity:aktivita zameraná na kooperáciu v skupine; aktivita zameraná na prehĺbenie vzájomných väzieb v skupine a ich vzťahov; aktivita zameraná na zvýšenie sebavedomia a efektívnej spolupráce; aktivita zameraná na kompetíciu medzi účastníkmi; aktivita zameraná získanie sebadôvery, zvyšovanie zodpovednosti za seba. |
6. |
Mária Jurová |
Spoznaj jaskyňu a zaži dobrodružstvo |
Cieľovou skupinou deti od 7 – 15 rokov z ohrozených rodín a sociálne slabších rodín zo sídliska Ťahanovce v Košiciach. Ďalšou skupinou sú dobrovoľníci, ktorí svojou pomocou rozvíjajú svoje schopnosti, poznatky a vedomosti. Cieľ:zmysluplné využitie voľného času detí na činnosti, pri ktorých sa naučia kompetícii a kooperácii zážitkovou formou. Aktivity:návšteva jaskyne a aktivity v jaskyni spojená so zážitkom; tímové hry; individuálne hry, kvízy a hádanky; spoločné rozhovory s deťmi o zážitkoch z projektu. |
7. |
Peter Uhrecký |
Tvoj život je v Tvojich rukách
|
Cieľovou skupinou sú deti a mládež z málo podnetného a sociálne znevýhodneného prostredia (sociálne slabších a viac početných rodín) vo veku 10 až 16 rokov z Veľkých Kapušian a blízkeho okolia, členovia CVČ, podľa výberu realizačného tímu. Cieľ:rozvoj Integrovanej osobnosti danej cieľovej skupiny, posilniť zdravú súťaživosť, budovanie vzájomných vzťahov, zvýšiť zdravé sebavedomie, nadviazať nové kontakty, viesť mládež k väčšej zodpovednosti, rozvinúť pocit pomoci, podpory, zdokonaliť sa v kompetenciách kooperácie a kompetície. Aktivity:vybíjaná – rozvíja kompetíciu, cit pre hru; beh s loptou –zameraný na psychomotorický rozvoj, zvýšenie sebavedomia; hra na jedenástku – aktivita presného kopu lopty, zameraná na zvyšovanie zodpovednosti; súťaž v udržaní lopty –rozvoj sebadôvery a pozornosti; footbal ... |
8. |
Erika Trojanová |
Mladý záchranár |
Cieľovou skupinou sú deti a mládež zo sociálne slabších rodín a málo podnetného prostredia, marginalizované skupiny, deti navštevujúce CVČ, pre rómske deti a žiakov Špeciálnej základnej školy v Mária- Hute vo veku od 8-18 rokov. Cieľ:Nadobudnúť a rozšíriť základné vedomosti detí a mládeže v oblasti poskytnutia laickej prvej pomoci. Aktivity:zameraná na rozvíjanie komunikačných schopností, zoznámenie a spoznávanie komunity - Hádzanie obväzového materiálu; aktivity zamerané na kooperáciu; hry ktorých cieľom je rozvíjať spoluprácu u detí, súdržnosť, ohľaduplnosť, akceptáciu, zručnosť; aktivity zamerané na kompetenciu, ktorými sledujeme u detí obratnosť, rýchlosť, postreh -s prvkami balancovania, vnímanie toho druhého ( nosenie figuranta v dvojiciach na danom úseku); zamerané na cieľ - ( hasenie príbytkov);- zamerané na rozvíjanie zručnosti- obväzová technika ... |
9. |
Silvia Ambrišková |
Skrášlim prostredie, skrášlim seba |
Cieľovou skupinou sú mladí ľudia vo veku 15-18 rokov Cieľ:Aktivizovať mladých ľudí pre vnímanie potrieb svojho okolia a vzájomné rešpektovanie potrieb iných a uvedomovanie si svojej vlastnej hodnoty. Aktivity:aktivita I. zameraná na prekonanie počiatočných bariér a spoznanie sa; prednáška na tému Ochrana životného prostredia – význam separovania odpadu; aktivita II. zameraná na zber odpadu v obci spojenej s rozvojom kooperácie a kompetície; skupina bude rozdelená do mužstiev, ktoré budú rozlíšené tričkami a v istom časovom limite budú skrášľovať svoje životné prostredie; tvorivé aktivity a hry zamerané na rozvoj spolupráce v tíme, na pomoc a vzájomnú podporu. |
10. |
Iveta Hajníková |
Posilňujeme cestu k vzájomnej tolerancii |
Cieľovou skupinou sú dei od 10 do 15 rokov, ktoré navštevujú ZŠ a MŠ Lemešany. Cieľ: Posilniť vzájomnú toleranciu a rešpekt individuality osobnosti, vytvoriť vhodný priestor pre spoluprácu a efektívne trávenie voľného času. Aktivity: varenie národných jedál v kuchyxnke školy; spev odlišných piesní minority a majority; tradičné tance; výstava o rozdielnosti kultúr. |
11. |
Mária Tokarčíková |
Deň poznávania prírody |
Cieľovou skupinou sú Deti zo sociálne znevýhodneného, málo podnetného prostredia vo veku od 6 – 15 rokov Obce Prakovce. Cieľ:prostredníctvom výchovných a športových aktivít posilniť a rozvinúť v deťoch vlastné sebapoznanie a poznanie rôznych emócii cez vnímanie prostredia a environmentálnej výchovy, vytvoriť možnosť hravou formou stráviť aktívny deň v prírode. Aktivity:motivačné hry a súťaže- posilniť kooperáciu a kompetíciu detí; naučiť deti určiť a definovať jednotlivé rastliny a stromy v prírode; výsadba malých okrasných drevín pri detskom ihrisku; vytváraním situačných modelov vzbudiť záujem o deje v prírode; voľná tvorivosť detí v skupinách (výsledok- herbár, obrazy lepené z prírodných produktov); súťaž Farebný svet prírody ... |
12. |
Janka Chovancová |
Olympijský deň |
Cieľovou skupinou je mládež vo veku od 6 – 25 rokov zo sociálne znevýhodneného prostredia, ktorá žije v malom meste Gelnica. Cieľ: posilniť a prehĺbiť v mladých ľuďoch vzájomnú komunikáciu, súťaživosť a spoluprácu vo využívaní voľného času Aktivity: rôzne športové disciplíny zamerané na spoznávanie a rozvíjanie osobnosti. Spoznávanie športového ducha, obetavosť pre tím a spolupracovať v ňom. Jedna disciplína bude vedomostná - určovanie rastlín a drevín. |
13. |
Zdena Almášiová |
Poznaj sám seba v stresovej situácii – záchrana života |
Cieľovou skupinou sú mladí ľudia veku od 12 do 25 rokov, ktorá žije mestách a obciach obvodu Spišská Nová Ves. Cieľ: získať, rozšíriť a prehĺbiť základné vedomosti zo základov prvej pomoci, prevziať zodpovednosť za svoje vlastné správanie v prípade potreby poskytnutia prvej pomoci, dokázať poskytnúť prvú pomoc, podporiť zdravú súťaživosť ako i kooperáciu pri poskytovaní prvej pomoci. Aktivity: Základy prvej pomoci - zážitkovou formou priblížiť význam prvej pomoci – sprostredkovanie teoretických vedomostí z prvej pomoci - hravou formou, kde sa podporí kooperácia: (obväzová technika, zabezpečenie zlomenín, stabilizovaná poloha, nácviky s použitím figuríny ...); nácvik zvládania záťažových situácií s použitím figurantov otestovanie si svojich reakcií v záťažových situáciách, súťaženie jednotlivých tímov s podporou kooperácie a vzájomnej zdravej kompetície. |